2. semester projekt - Redesign af Philips husholdnings produkt

Dette projekt handler om et redesign af en Philips kaffemaskine, som er udarbejdet på 2. semester. Redesignet er blevet udviklet igennem et forprojekt, en idéfase og til sidst en konceptfase. Problemstillingen lød på at gruppen skulle lave et redesign, af et husholdningsprodukt fra Philips.

Vi valgte at redesigne en kaffemaskine, der på baggrund af en brugerundersøgelse, viste at der er plads til mange forbedringer. Denne kaffemaskine har lagt baggrund for en markedsundersøgelse, som førte til forskellige problemstillinger. Disse problemstillinger er blevet undersøgt og bearbejdet, sådan at kun de højest vægtede problemer er blevet løst. Resultatet af denne proces, er en kaffemaskine som lever op til målgruppens behov og krav. Der er taget højde for økonomien, bestående af beregninger af både udviklingsomkostninger, kostpris, break-even m.m. Ligeledes er der taget højde for hvordan produktet skal produceres og interageres med, samt vurdering af holdbarheden.

Igennem rapporten er der taget udgangspunkt i at gruppen er en udviklingsafdeling hos Philips

Konceptet

Det nye design tager i høj grad udgangspunkt i Philips mission; at gøre hverdagen lettere for brugerne af deres produkter. Med automatisk kaffedosering, depot til kaffepulver samt genbrugeligt filter sikres det at brugen af kaffemaskinen er lige til, uden langt forarbejde før hver brygning.

Hvis det ønskes at brygge i en kop er det muligt med den højdejusterbare dispenser, som også tillader at der kan brygges direkte i en termokande som efterfølgende kan tages med på farten.

Kaffemaskinen vil blive solgt samlet til 1500 DKK så det eneste brugeren behøver for at brygge er at sætte maskinen til i en stikkontakt og fylde kaffedepotet. Der følger en termokande med til kaffemaskinen, hvis endelige design ikke er besluttet. Den er dog medtaget i kostprisberegninger og der er opstilt krav til MMI for den

Kontekst

Differentiering - Unique selling propositions

Den redesignede kaffemaskine har følgende USP’er som den kan differentiere sig med.

  • Mulighed for at brygge i flere typer beholdere
  • Aftagelig vandbeholder
  • Ledningsskjul
  • Automatisk kaffedosering ud fra vandmængde og valgt styrke
  • Høj og slank
  • Genbrugeligt filter (Guldfilter)
  • Philips kaffemaskine
  • Minimalistisk design

    Da Philips er et veletableret mærke burde disse USP’er give kaffemaskinen gode muligheder for at differentiere sig og vinde plads på markedet.
  • Dokumenter

    Download Hovedrapport
    Download Bilagsrapport
    Download House of quality
    Download Kostpriskontrol
    Download Metoderapport
    Download Skitserapport
    Download Tidsplan